BOSZNIA
2023. 09. 04 - 09. 17.

Fényképes útinapló

2024. szeptember 4. szerda
Szerbiában, a Drina folyó partján lévő kempingben, közvetlenül a bosnyák határon töltöttük az első estét. A mára várt valamennyi résztvevő rendben megérkezett és örömmel csodálkozott rá a házigazdák által előkészített egyben sült malacra és bárányra. Persze a csodálkozás önmagában kevés, jól be is vacsoráztunk a sültekből, majd egy bemutatkozó beszélgetés után tértünk nyugovóra. Holnap sok látnivaló vár ránk, jó lesz kialudni az út fáradalmait.

2024. szeptember 5. csütörtök
Egy megrázó élménnyel kezdtük a napot: a srebrenicai mészárlás temetőjét, emlékhelyét látogattuk meg. Utunkat folytatva egy II. világháborús emlékmű következett, majd egy hangulatos szerb kis falu, Mokra Gora. Itt valaki ebédelt, valaki a helyi kisvasúttal ismerkedett, és egy érdekes skanzen is várta a látogatóit. Tovább a bosnyák területen Dobrun kolostor volt a következő pontunk, hangulatos, csendes, szép épületekkel. A mai nap fénypontja Visegrad. Főként a híres híd, amiről már annyit beszéltünk, sokan közülünk a Nobel-díjas író, Ivo Andric könyvéből már mindent tudtak róla, csak végig kellett sétálni rajta. A nap végén megintcsak a Drina partján kötöttünk ki, itt várt a hangulatos kempingünk, amit zuhogó esőben közelítettünk meg.

2024. szeptember 6. péntek
A mai úticél Bosznia legmagasabb hegye, a Maglic meglátogatása volt. Na persze nem mentünk fel a csúcsra, csak 1650 m magasan megközelítettük. De ez a magasság is pont elég volt ahhoz, hogy ámuljunk-bámuljunk a csodálatos panoráma láttán, hogy érezzük a hegyek nagyságát és a természet erejét. Persze meg kellett szenvednünk az oda- és visszaút viszontagságait, de az általános vélemény az volt, hogy megérte. Menet közben még megnéztünk egy igazi partizán emlékművet és kedves kísérőnk, Filip előadását hallgatva kicsit többet tudtunk meg a környék múltjáról. Aztán a nap megkoronázásaképpen egy finom vacsorát kaptunk a kemping éttermében, majd teli hassal értékeltük a mai napon történteket.
Kedves Nóra! Ne izgulj, szeretteid vidáman és egészségben viselik a velünk töltött napokat :-)

2024. szeptember 7. szombat
Ma hosszabb út állt előttünk: a horvát tengerparton Makarska várt ránk 340 km megtétele után. Mellesleg volt néhány látnivaló is: Trebinje és Stolac. Úgyhogy jól elszaladt az idő, mire mindenki elhelyezkedett a tengerparti kempingben. Azért a naplementét még sikerült elcsípnünk. Ja, és a legfontosabb: Attila kockás gatyája is némi kalandok után visszatalált felelőtlen tulajdonosához :-)